VIND et gavekort på 250 kr. til broders.dk - Er du nyhedsbrevsmodtager, deltager du hver måned i lodtrækningen.
Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

Her kan du læse om dine lovmæssige rettigheder samt de betingelser og konditioner, som vi tilbyder. Vi har samlet alle tekster på én side, så du let kan printe dem ud på en gang..

  • LEVERING & FRAGT
  • BESTILLING
  • BETALING
  • RETURRET
  • REKLAMATIONSRAT
  • REKLAMATIONSRET
  • PERSONDATAPOLITIK
  • DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER
  • ABONNEMENTSBETINGELSER

Levering og fragt


BRODERS leverer inden for tre hverdage, vi pakker og sender ordre ud mandag, onsdag og torsdag. I ferieperioder kan der være længere leveringstid - i såfald vil det fremgå tydeligt i webshoppen. Såfremt en varer er udsolgt vil vi forsøge at kontakte dig inden vi evt. slette produktet fra din bestilling.  

BRODERS opkræver ikke et ekspeditionsgebyr for at behandle din ordre og alle forsendelser bliver naturligvis forsvarligt indpakket i godkendt emballage. Så vidt det er muligt, genbruger vi de kasser vi modtager varer i til at sende din bestilling. For på den måde at genanvende papet og arbejde mod en mere bæredygtig levering.

Hos BRODERS tror vi på, at hurtig, billig og fleksibel levering er noget vores kunder sætter pris på. Du kan derfor frit vælge mellem flere løsninger og vælge netop dét, som passer dig bedst. Vælg imellem:

GLS Pakkeshop i Danmark (49,- gratis over 399,-)
Du vælger selv, hvilken pakkeshop vi skal levere til, og du får en SMS, når du kan afhente din pakke. Dette kan gøres udenfor normale arbejdstider.

Erhvervsadresse i Danmark (49,- uanset ordre størrelse)
Få leveret pakken på din arbejdsplads og tag den med hjem.

GLS Privatlevering i Danmark (69,- uanset ordre størrelse)

GLS leverer typisk pakkerne på adressen mellem kl. 7 og 16, og det forventes at du er tilgængelig for pakkelevering i det tidsrum. Er du ikke tilgængelig til at kvittere for pakken, så tager GLS enten pakken med til afhentning i en PakkeShop eller med retur til deres depot. I begge tilfælde informerer GLS dig herom. Derfor er det vigtigt at du tjekker at dit mobilnr. og e-mail er korrekt indtastet ved bestillingen. Vær opmærksom på at denne leveringsform ikke er egnet til etageejendomme.

Afhent i butikken på Amager Strandvej 140G (gratis uanset ordre størrelse).

Der gælder andre fragtpriser til udlandet. 

Bestilling

Hos BRODERS kan du bestille alle de varer, som findes i vores webbutik. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os på BRODERS@BRODERS.dk eller telefon +45 25 55 62 79.
Da vi sælger alkoholholdige drikkevarer skal du skal være fyldt 18 år for at kunne handle via vores website. Børn og unge under 18 år kan ikke handle alkohol på www.broders.dk
Alle priser i vores webbutik er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med BRODERS, indgås aftaler på følgende sprog: Dansk.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet.

 

Betaling

Hos BRODERS kan der betales med:

  • Dankort
  • Visa Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • American Express
  • Visa Electron
  • MobilePay
  • Kontokøb for erhvervskunder (skriv til BRODERS@BRODERS.dk og bliv oprettet som erhvervskunde)


Vi opkræver IKKE gebyr ved betaling på BRODERS.dk

Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken BRODERS eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra BRODERS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Du kan IKKE forudbetale med konto-til-kontobetaling. Du kan kun betale med betalingskort, idet denne betalingsform giver dig de bedste forbrugerrettigheder, da du kan få dine penge igen, hvis du går ned til dit pengeinstitut. Du kan få tilbagebetalt pengene, hvis:

  • Du ikke har modtaget varen.
  • Du har været udsat for et misbrug af dine kortoplysninger.
  • Du har fortrudt købet, inden du har modtaget varen ved fx. at nægte at modtage den eller undlade at afhente den på posthuset eller i pakkeshopen.
  • Der er trukket et højere beløb, end du havde godkendt ved bestillingen

 

Returret

Fødevarer: Når du køber fødevarer har du som udgangspunkt ingen fortrydelsesret. Det vil sige, at du ikke kan returnerer hele eller dele af dit køb, hvis du fortryder dine indkøb.

Non-food: Når du køber varer, der ikke er fødevarer, kan du fortryde købet inden for 14 dage. Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine ønsker, kan du få pengene tilbage. Varen skal blot retuneres i samme stand og mængde som modtaget senest 14 dage efter modtagelsen. Vedlæg venligst faktura, en beskrivelse af hvorfor varen returneres samt bank registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat. Vi fremsender ikke checks eller kontanter. Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til BRODERS. Varen/varerne bedes fremsendt til nedenstående adresse:

BRODERS
TØMMERUP STATIONSVEJ 8F
DK-2770 KASTRUP

Bemærk - Vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende. Såfremt du nægter at modtage varen fra GLS, vil den blive sendt retur til os og vi vil kreditere det fulde beløb fratrukket fragtomkostninger til din konto. Returneringer af køb over fragtfri grænse vil blive fraturkket min. 49 kr. i fragtomkostninger. 

 

Reklamationsret

Du kan altid klage over varer, der ikke er i orden. Hvis du får leveret varer, der ikke er i orden, skal du klage til os med det samme du modtager varerne. Ring til vores kundeservice, eller send en mail, og forklar, hvad der er galt. Går der længere tid, kan du ikke gøre dit krav gældende.

Når du handler Non-food hos BRODERS, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret fra du har købt varen. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til vores adresse:

BRODERS
TØMMERUP STATIONSVEJ 8F
DK-2770 KASTRUP

Når du returnerer varen, bedes du angive fejlen på fakturaen.
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

 

Returpakker

Varer der sendes retur til BRODERS fordi pakken ikke er blevet afhentet eller fordi pakken ikke kan leveres pga. fejl i adressen, vil blive krediteret fratrukket fragtomkostninger. Returneringer af køb over fragtfri grænse vil blive fraturkket min. 49 kr. i fragtomkostninger. 

Persondatapolitik

Når du handler via BRODERS hjemmeside, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i  Persondataloven. Dine oplysninger vil ikke blive solgt eller videregivet til tredjemand. Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Alle informationer, som du overdrager til BRODERS, bliver modtaget ukrypteret, mens selve den elektroniske handel krypteres symmetrisk med en 128 bits stærk kryptering. BRODERS er dataansvarlig, og vores databaseservere er låst forsvarligt inde, teknisk sikret og i øvrigt beskyttet af moderne alarmsystemer. BRODERS opbevarer som foreskrevet i Regnskabsloven registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes.

Vores server registrer al trafik uden at registrere personlige oplysninger. Dette gøres for at vi kan optimere vores web-service der hvor brugen er størst.

Ved handel gemmes der cookies lokalt på computeren. I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen "Funktioner -> "Internetindstillinger" -> "Slet  cookies".



Om logstatistik

Logstatistik bruges på BRODERS. Det betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.

Hos BRODERS anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.


Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • navn
  • adresse
  • telefonnummer
  • e-mailadresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos BRODERS og opbevares i 5 år  (grundet krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor.

Indehaveren af BRODERS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysningerne afgivet til BRODERS videregives eller sælges på ingen måde ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos BRODERS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til BRODERS via e-mail: BRODERS@BRODERS.dk

 

ABONNEMENTSBETINGELSER

På www.broders.dk kan du bestille varer på abonnement. For at afgive en bestilling på abonnement på www.broders.dk, skal du være fyldt 18 år og være bosiddende i Danmark. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Tilbuddene gælder ikke ved forsendelse til Grønland, Færøerne og i udlandet.

 

Alle priserne på varerne er inkl. moms og inklusiv levering. Priserne er dagspriser, og www.broders.dk opdateres flere gange om ugen. Der tages forbehold for leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer, force majeure og trykfejl. Det er muligt at se tidligere og nuværende abonnementer via login på hjemmesiden under "Din Konto" herefter "Mine Ordrer" og så klik så på "Mine Abonnementer". Alle aftaler indgås på dansk.

 

Med jævne mellemrum har vi udskiftninger i vores abonnement. Skulle du abonnere på et produkt som udgår af vores sortiment, vil du i stedet modtage et tilsvarende produkt og blive kontaktet med henblik på at ændre eller opsige dit abonnement.

 

Det er kun via hjemmesiden, at du kan bestille produkter på abonnement. Hvis du evt. har forespørgsel på varer som ikke er på siden, er du meget velkommen til at kontakte os mht. om vi kan skaffe varen. Dit køb betales online på www.broders.dk med betalingskort.

 

Ordrebekræftigelse

Når du bestiller et abonnement vil du modtage en ordrebekræftelse via email. Denne skal du kontrollere er i overensstemmelse med din bestilling. Oplever du fejl eller mangler ved din ordre bedes du kontakte broders@broders.dk

 

Kvitteringer

Vi sender auto-generede mails herom. Når vi trækker pengene fra dit din konto; vil du som kvittering få tilsendt en mail der indeholder: Transaktionsnummer, varer og beløb.

 

Fortrydelsesret ved abonnement

Der er ingen fortrydelsesret på levering af fødevarer. Ønsker du at fortryde et købt abonnement skal du gøre det inden den 15. i måneden ved at logge på din konto og stoppe dit abonnement.

 

Afbestilling

Ønsker du at afbestille en af Broders månedlige abonnementskasse skal det ske senest den 15. i måneden ved at logge på din konto og springe en næste levering over.

Ønsker du at afbestille et abonnement du selv har sammensat, skal det afbestilles senest søndagen før leveringsdagen kl. 20.00.

 

Bindingsperiode og opsigelse

Der er ingen bindingsperiode på vores abonnement og du kan opsige det, når du ønsker, ved at logge på din konto og stoppe dit abonnement.

 

Du kan altid tilgå din abonnementer via siden ”min konto”. Her kan du opsige, afbestille levering og sætte i bero.

 

Tilmelding

Sådan får du vores månedlige abonnements kasser:

1. Find den eller de abonnementskasser du ønsker og klik på ”Abonner”

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Godkend vores abonnementsbetingelser

4. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

5. Gennemfør betalingen

 

Sådan laver du dit eget favorit abonnement:

1. Sammensæt en kurv af dine favoritter på www.broders.dk, gå til kassen og klik på ”Abonner”

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Godkend vores abonnementsbetingelser

4. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

5. Gennemfør betalingen

 

Betaling

Når du bestiller produkter via abonnement på www.broders.dk , betaler du online vha. betalingskort. Du kan betale online med følgende kreditkort: Dankort, VISA/ Dankort, eDankort, MasterCard, og JBC. Kortholder vil blive trukket for den konkrete levering ved placering af ordren. Herefter er det ved hver levering efterfølgende.

 

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har som udgangspunkt ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data som du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL). Hverken Broders eller andre har mulighed for at læse dataene.

 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne er sendt til dig. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end den gældende pris for dit abonnement.

 

Ændring af dine betalingsoplysninger

Da Broders ikke opbevarer dine betalingsoplysninger, kan dette ikke ændres under Din Konto. Hvis du vil ændre betalingsoplysninger, er du nødt til at stoppe dit nuværende abonnement og gentegne et nyt med dine nye betalingsoplysninger.

 

Ændring af dit abonnement

Du kan altid gå ind via www.broders.dk hjemmeside, logge ind og under “Mine abonnementer” hvor du kan finder dine oplysninger og kan ændre dine abonnementer.

 

Ændringer af betingelserne for vores abonnementet?

Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af Broders foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage som meldes ud til den tilmeldte e-mail adresse.

 

Dine personlige oplysninger

For at det er muligt at få et abonnement hos www.broders.dk, er det nødvendigt at du lader dig registrere med følgende personlige oplysninger.

 

  • navn
  • adresse
  • telefonnummer
  • e-mailadresse
  • betalingskort

 

 

www.broders.dk benytter sig af et tredjepartsprogram til at håndtere abonnementer i systemet. Dette program gemmer følgende oplysninger:

 

  • navn
  • adresse
  • telefonnummer
  • e-mailadresse
  • betalingskort (gemmes kun i ONPAY som er vores betalings gateway)

 

Dine personoplysninger bruges kun til det formål, at kunne levere varen til dig samt at håndtere dit abonnement.

 

Oplysninger der er afgivet til Broders hverken vidergives eller sælges og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Leveringspriser

Priserne på varerne er inklusiv moms. Pris for levering af de månedlig Boders kasser er inkluderet og leveringen foregår som udgangspunkt med GLS. Pris for levering af dine egne sammensatte favorit produkter tillægges fragt på 49kr. såfremt dit køb er under 399kr. pr. levering.

 

Levering

Broders månedlige abonnementskasser sendes hver den første mandag i måneden. De abonnementer du selv sammensætter sendes om mandagen uanset om du vælger levering en gang om ugen, hver 14. dag, en gang om måneden eller hver anden måned. Levering sker via GLS.

 

Misvedligehold

Misvedligeholder du din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne er Broders berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.